КАК ДА РАЗБЕРЕМ ДАЛИ ИМАМЕ ТРЕВОЖНОСТ

В кабинета ми често идват хора с тревожни разстройства, затова реших да напиша тази статия, която да даде повече информация за симптомите и начините за терапевтиране. Тревожните разстройства причиняват сериозни страдания и увреждания, водещи до намаляване качеството на живот.
2295b

Тревожността е нормална реакция при РЕАЛЕН стрес или заплаха. Когато изпитваме страх, паника за продължителен период от време без основателна причина, тогава можем да говорим за вид тревожно разстройство. Тревожността активира защитни реакции. Характерни за тревожността са емоционалната напрегнатост, лесната възбудимост, очакването за нещо неопределено. Преживяването често е съпроводено от характерни физически усещания: „буца в гърлото“, „топка в стомаха“ и подобни.
Има няколко различни вида тревожни разстройства: например, генерализирано тревожно разстройство, социално тревожно разстройство (социална фобия), паническо разстройство и обсесивно-компулсивно разстройство.
Тревожното разстройство или както е популярно ТРЕВОЖНОСТТА, засягат човешкото настроение, мисли и поведение, справянето с ежедневните дейности в къщи, на работа или в училище, както и общуването.
Симптоми
Въпреки че се различават при отделните хора, типичните симптоми на тревожно разстройство включват:
– страх
– вътрешна напрегнатост
– раздразнителност
– слаба концентрация
– сърцебиене
– бодежи в областта на сърцето
– учестен пулс
– сухота в устата
– замаяност
– напрегнатост в мускулите
– изпотяване
– гадене
– повръщане
– световъртеж

Човек може да страда едновременно от повече от едно тревожно разстройство, а понякога и в комбинация с други разстройства на настроението като депресията. Едновременното възникване на тревожно разстройство и депресия е много често.
Генерализираното тревожно разстройство включва необяснима тревожност, че може да се случи нещо лошо. Типичните симптоми са прекомерно и неконтролируемо безпокойство, тревожност и напрегнатост, заедно с физически симптоми като сухота в устата, лепкави ръце, изпотяване и виене на свят.
Социалното тревожно разстройство кара хората да се страхуват или избягват обществени изяви. Човек се страхува, че ще се представят по начин, който може да бъде унизителен или объркващ.
Shy Student Hiding Behind Note Cards During Class Presentati
Паническото разстройство се характеризира с внезапен пристъп на паника, свързана със значителен страх или нервност. Паническото разстройство може също да включва физически симптоми като изпотяване, болки, главоболие, гадене, силно сърцебиене или сухота в устата.
Обсесивно-компулсивното разстройство ОКР причинява повтарящи се, натрапчиви и нежелани мисли, които водят до безпричинни страхове (натрапливости), свързани с хигиената, телесните секрети или здравето. Като отговор на тези страхове пациентите извършват специални ритуали ), включващи непрекъснато пране, чистене, къпане, непрекъснато проверяване и пре-проверяване или спазването на строга диета.
Статистика
Установено е, че тревожните разстройства засягат между 5 и 7 % от цялото население и че до 29 % от хората страдат от тревожно разстройство поне веднъж в живота си. През 2005 година над 79 милиона души по света са имали различни форми на тревожно разстройство.
Терапия
Налични са много форми на лечение за ефективно справяне с тревожните разстройства, като на всеки етап от лечението подкрепата на семейството и приятелите е много важна.
Тревожното разстройство може да бъде установено от психолог, като по време на прегледа той задава въпроси за симптомите, ежедневието, фамилната обремененост на клиента и физическото състояние, за да се изключи друго заболяване. При тревожно разстройство се обмислят възможностите за терапия, включваща консултации, социална подкрепа, упражнения, техники за релаксация и снемане на напрежението, често всички тези методи са съчетани с медикаменти, предписани от специалист, които да облекчат страданието, докато психотерапията даде резултат. Можете да се свържете с мен за лична консултация или online консултация на 0895649032 психолог Петър Петров

Bookmark the permalink.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *